Jak traktować wynagrodzenia za aktywność w internecie
Kwoty dla influencerów, zamieszczających treści na swoich blogach, vlogach lub kontach w mediach społecznościowych, z tytułu prowadzenia przez nich kampanii reklamodawców, są dla nich przychodem z działalności wykonywanej osobiście.
Taki wniosek płynie z interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 4 października 2017 r. (0113-KDIPT2-2.4011.183.2017.2.ACZ).
Spółka prowadzi działalność polegającą na świadczeniu usług drogą elektroniczną za pomocą serwisu internetowego. Poprzez serwis umożliwia nawiązanie współpracy między użytkownikami serwisu oraz pośredniczy we wszystkich etapach współpracy. Użytkownicy serwisu dzielą się na dwie kategorie. Pierwsza grupę użytkowników stanowią tzw. influencerzy, którzy zamieszczają treści na swoich blogach, vlogach lub kontach w mediach społecznościowych. Drugą grupę użytkowników serwisu stanowią reklamodawcy, którzy powierzają sporządzenie oraz zamieszczenie treści na ww. blogach, vlogach lub kontach w mediach społecznościowych. Spółka pobiera odpowiednie wynagrodzenie od reklamodawców, a następnie wypłaca wynagrodzenie należne influencerom.
Uzgodnienia stron umowy
Zakres czynności influencera jest każdorazowo ustalany pomiędzy influencerem a reklamodawcą. Zasadniczym elementem zobowiązania influencera jest umieszczenie treści w mediach internetowych oraz utrzymanie ich przez określony czas pod ustalonym z reklamodawcą adresem internetowym. Czynności wykonane przez influencera nie mają dla reklamodawcy wartości...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta